běžecké kempy
29.7.2022
Kategorie: Motivace, Nezařazené

Běháte blbě?! 👇 …asi ano 😉.

Co vám tedy radí Martin Slezák – zakladatel projektu vseprobeh.cz, kde se věnuje především organizaci a řízení všeho kolem tohoto projektu? Od dětských let dělal závodně “orienťák”. Běhu se aktivně věnuje i nadále, i když nyní už většinou bez mapy a busoly.

🏃 Běh je docela přirozený pohyb. Zdálo by se, že by to měl umět skoro každý, ale neumí. Jen výjimečně se u hobby běžců nejde někdo, kdo to
zvládá.

Často mi píšete, jak to vlastně je, co je správně, proč neuběhnete, co chcete, neudýcháte to, musíte přecházet do chůze, bolí vás kolena a podobně. Je to proto, že běháte špatně 🚷.

👍 Už nám rukami na kurzech prošlo mnoho lidí, tak jsem sepsal, jak je to správně. A aby to nebyl jen jeden z mnoha dalších textů o technice běhu, tak to napíši konkrétně.

✅ zkrať krok: na 99 % děláte příliš dlouhý krok. Lidi dělají dlouhé kroky, aby jich nemuseli dělat moc. Když děláte dlouhý krok, dopadnete
na patu, zůstanete příliš dlouho při dopadu zemi a celé se to pokazí.

✅ zakopávej: udělá to z vašeho pohybu běh. Když za sebou nezakopnete nohu, nezdvihne se vám následně ve předu koleno. Když nezdvihnete koleno, začnete dopadat na patu. Čím rychleji běžíte, tím víc zakopávejte.

✅ propínej nárt: většina lidí to ani neumí. Když nepropnete při odrazu nárt, tak v běhu tzv. sedíte a vytratí se veškerá dynamika a taháte to
zbytečně přes stehna.

✅ dopadej pod koleno: je to nejdůležitější z bodů. Když dokážete ty 3 předchozí, tak na ten nejdůležitější už ani myslet nemusíte, přijde sám
a přední část chodidla vám sama přistane pod kolenem.

✅ zpomal: lidi běhají příliš rychle. Pro správnou techniku běhu není důležitá rychlost, ale technika. Až se naučíte běhat správně pomalu,
můžete teprve začít zrychlovat.

✅ natoč se: když se nevidíte, tak nevíte. To, jak se vidíte v hlavě, nebývá to, co je skutečnost. Nechejte se natočit při běhu a hned uvidíte, kde máte mezery. Běžte před kamerou normálně a pomaleji. Chcete se vidět při vašem obecném běhu. Ne při osobáku na 50 metrů.

✅ co ty ruce: ruce jsou důležitější, než si myslíte. Jestli něco děláte špatně, tak bych dal ruku do ohně, že jsou to ruce. Scvakněte si lokty k
tělu a tahejte je čistě dopředu. Mrkněte se na okolní běžce, jak jim končí dlaně před břichem, nebo hrudníkem.

✅ trojúhelníky: narvěte lokty dozadu. Pohyb rukou by neměl být jen tak lážo plážo. Dejte loket pořádně dozadu, aby vám dlaň skončila na úrovni kyčlí a pak jej zkuste v uvolněném rameni poslat hezky dopředu.

✅ měňte krok: neběhejte pořád stejně. Velmi častá chyba je, že běháte neustále stejnou délkou kroku. Reagujte na změnu trasy i kdyby to bylo jen 20 metrů. Nahoru, dolů, po rovině, v terénu, na mokrém. Všude je potřeba neustále měnit délku kroku.

✅ náklon: běh je kontrolovaný pád. Zkoušejte se trochu předklonit. Těžiště by mělo být malinko před tělem, ne uvnitř těla. A k tomu je
potřeba se lehce naklonit. A pozor na zadek, ať vám nezůstane příliš vzadu. Nacpěte ho tam taky.

✅ bolesti: něco vás bolet bude. Když vás bolí záda, kolena a kyčle, je to špatně a bude vás to bolet při špatném běhu pořád. Když vás začnou
bolet lýtka a ruce je to správně a až ty svaly zpevníte, tak to odejde samo. Bolesti holení se nebojte, to přejde. Při správné technice odejde špatná bolest a přijde na pár týdnů ta správná.

✅ ekonomika běhu: běhejte dopředu, ne blbě. Ekonomika běhu není v tom, že šoupete nohy po zemi a držíte ruce na prsou. Ekonomika běhu je v čistém a dopředném pohybu. Všechny body viz výše vás naučí krásný dopředný pohyb a odbourají ty debilní nedopředné/pravo-levé.

✅ jak na to: občas si při vašem běhu vzpomeňte na jeden z bodů a zkuste si na to 1 minutu myslet. Myslím, že nějakou chybu najdete 🙂. Nebo máte další možnosti, kde si to můžete koupit a pak jednu, kde to všechno prodáte.

 

Nákup: https://www.vseprobeh.cz/
Prodej: https://lazenskypulmaraton.cz/

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.