běh po 40 letech
30.11.2019
Kategorie: Motivace, Nezařazené, Zajímavosti

Tipy pro běhání ve starším věku

Všeobecně při každém sportu platí, že pokud začínáte, bývá to opravdu těžké. Nejedná se o časovou náročnost, ale spíše sílu vůle. Pokud jste se právě rozhodli, že začnete běhat, jistě už máte stanovený cíl, kterého se držte, abyste se mohli posunout dále.

Proč vůbec běhat?

S příchodem 40 let se mění tělo každého člověka a začíná se tak zpomalovat i tělesný metabolismus. Zhubnutí každého kila tak bývá mnohem složitější, než v dětských letech.

Aby metabolismus fungoval alespoň na 80 % původního fungování, je nutný pravidelný pohyb a zdravá strava. Starší lidé začínají právě s běháním, protože je pro ně snadnější jít mimo civilizaci, než začít chodit do fitness center, kde budou na očích.

běhání ve starším věku

I když se běh zdá velice jednoduchý, opak je pravdou. Správné držení těla, pevné našlapování na chodidla, pomoc rukama a pravidelné dýchání, musíte vše zkombinovat.

Pro každého začátečníka platí:

Strečink – protažení je nezbytné pro všechny věkové kategorie, ale pro starší lidi mnohem více, protože nemají tolik pohybu, jako mladí lidé.

Běžecká obuv

Správný výběr obuvi na běhání je důležitý. Boty si při kupování vybírejte pozorně, pokud chcete začít běhat, je nutné, abyste si koupili pořádné boty.

Kvalitní běžecké boty nejsou zadarmo, je tedy nezbytné si připlatit. Nikdy si nekupujte levné boty po někom, abyste ušetřili. Nohy jsou u každého unikátní a musí si je prošlápnout samostatně.

Zátěž

Běh může být veliká zátěž pro organismus, je tedy také velice individuální. Každý běžec ví nejlépe, jestli má nějaké zdravotní komplikace a jak s nimi případně nakládat.

Při běhání jsou velice důležitá kolena, pokud máte tedy problémy, musíte je nejdříve posílit. Začínat je vhodné pomalým tempech a postupně přidávat.

Bude také záležet na terénu, který si vyberete. Kopcovitý terén v přírodě zaručí lehčí nášlap, zatímco silnice má pevný povrch, kde je zapotřebí běhat na špičkách, abyste zmírnili dopad.

běhání v páru

Čas

Pro začátečníky je důležité, aby si nekladli vysoké cíle. Samozřejmě budete mít cíl, abyste si stihli zaběhat, než se zase vrátíte domů a budete dělat své povinnosti, ale nevycházejte běhat s pocitem, že musíte uběhnout 3, 5 nebo 10 kilometrů. Běhat choďte s úsměvem, abyste si vyčistili hlavu a psychicky odpočinuli. Uběhnete tak více.

Strava a pití

Začátečníci potřebují mít neustále dostatek tekutin. Vezměte si s sebou malinkou lahvičku s vodou a zároveň před běháním nikdy nejezte veliké porce.

TIP na nejoblíbenější kloubní výživu

triple blend alavis

Barny’s TRIPLE Blend Extra silný 700g

Podle zákazníků nejúčinnější přípravek na klouby

více informací

gela 1000 mgExtrifit Gela 1000 mg 250 cps

 

Obsahuje kolagenní bílkovinu německé želatiny Gelita

více informací

flexi drink pomeranč

Nutrend Flexit Drink 400 g pomeranč

Zdroj kolagenních bílkovin obohacený o vitamíny C, B6, D a hořčík

více informací

Pokroky

Pokud jste ve starším věku, nečekejte pokroky hned. Už veliký úspěch je to, že jste začali a to se počítá jako veliký úspěch. Někteří starší lidé tvrdí, že když začali běhat, tak než si jejich tělo zvyklo na pravidelnost, měli veliké nevolnosti hned po návratu domů.

běhání po 40

Máte-li tyto problémy také, uvidíte, že další váš úspěch bude, až se vrátíte domů a budete se usmívat, že jste něco dokázali.

Skupinové běhání

Starší lidé většinou hledají skupiny dalších začátečníků, se kterými by začali. Navzájem se inspirují a podporují. Jste-li ale začátečník, nepřidávejte se do skupiny pokročilých. Nebudete stíhat jejich tempo a tělo budete extrémně zatěžovat.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *